Programové vybavenie je určené pre spracovanie údajov v reálnom čase priamo technikmi, ktorí vykonávajú opravy. Pri tomto spôsobe spracovania sú automaticky upravované statusy opráv (priorita) podľa popisu nižšie. Z hľadiska postupu prác sa dajú práce na oprave rozdeliť na nasledujúce
	fázy opravy
	- 
		príjem opravy do servisu  - vykoná prijímací technik
- 
		obhliadka predmetu opravy - zápis požiadaviek na materiál  - uskutoční technik, ktorý bude vykonávať opravu
- 
		objednávka, príjem a vyskladenie materiálu na opravu - v závislosti od veľkosti a spôsobu organizácie servisu, typicky vykonáva skladník na základe požiadaviek na materiál od technikov
- 
		ukončenie opravy - po vykonaní opravy zapisuje technik, ktorý opravu vykonal
- 
		oznámenie opravy zákazníkovi - zabezpečuje poverený pracovník na základe zoznamu, prístupného v zozname živých opráv, alebo ho vytvorí technik ukončujúci opravu, prípadne sa automaticky vygeneruje SMS prostredníctvom GSM brány na mobilný telefón
- 
		výdaj zariadenia zákazníkovi - pri osobnom výdaji prijímací technik alebo pri zasielaní poverený pracovník, vystavenie príslušného protokolu zákazníkovi, pri platenej oprave zákazníkom vystavenie pokladničného dokladu prostedníctvom registračnej pokladnice alebo faktúry pre zákazníka
	V prípade záručných opráv je poslednou fázou vystavenie mesačnej faktúry za vykonané záručné opravy, prípadne vytvorenie mesačného hlásenia v elektronickom formáte príslušného garanta, prípadne vytlačenie hlásení garantovi.
	Pri samotnej práci dochádza vždy k automatickému vyhodnocovaniu stavu zákazky a prepínaniu jej statusu a priority.
	Priorita opráv
	Predvolený spôsob triedenia živých opráv.  Triedenie podľa priority opráv zabezpečuje správne zozbrazenie ponuky opráv pre spracovanie technikmi. Cieľom priority je zobraziť opravy v smere od hora dole v poradí, v akom sa v danej chvíli majú spracovávať.
	Algoritmus tvorby priority
	Pre vyhodnotenie priority sa používajú nasledujúce kritériá
	- 
		stav opravy
- 
		typ opravy
- 
		v rámci rozpracovanej opravy stav materiálu na oprave (len plná verzia servisu)
	Používané základané stavy opravy
	- 
		zavedená - oprava prijatá do servisu, nebola s ňou vykonaná žiadna činnosť 
- 
		rozpracovaná - technik doplnil informácie o potrebnom materiále na opravu, prípadne dopísal IRIS kódy
- 
		ukončená - oprava bola ukončená technikom, čaká na oznámenie a výdaj zákazníkovi
- 
		oznámená - bolo uskutočnené oznámenie zákazníkovi o ukončení opravy v prípade, že zákazník si má prísť pre zariadenie osobne
- 
		vydaná - oprava vypadáva zo zoznamu živých opráv, zákazník si ju prebral alebo bola zákazníkovi odoslaná. Je možné s ňou pracovať už len v zozname všetkých opráv 
	V rámci uvedených stavov sú opravy ďalej v rámci priority radené podľa typu opravy nasledovne :
	- 
		reklamácia opravy
- 
		záručná oprava (hradí garant)
- 
		bežná oprava (pozáručná, hradí zákaznik)
- 
		objednávka materiálu
	Opravy je možné v prehľade opráv (živých i všetkých) jednoducho filtrovať zaškrtávačmi v ľavej časti prehľadového okna.
	V rámci rozpracovanej opravy v závislosti od stavu materiálu môžu nastať nasledujúce stavy :
	- 
		bez materiálu - na opravu sa nepoužil žiadny materiál    
- 
		čakanie na materiál  - je potrebné objednať materiál na základe požiadaviek technika alebo materiál bol objednaný  (len plná verzia servisu)
- 
		materiál v sklade - materiál pre opravu sa nachádza v sklade a je možné ho vyskladniť  (len plná verzia servisu)
- 
		materiál vyskladnený -  materiál na opravu bol vyskladnený a opravu je možné uskutočniť (len plná verzia servisu)
- 
		volať zázkazníkovi - vznikne u nezáručnej opravy v prípade, že cena opravy prekročí dohodnutú cenu. V tom prípade je zablokované objednanie materiálu na opravu (len plná verzia servisu)
- 
		v externom servise - oprava je odoslaná do partnerského servisu