Elall 5.6
Inštalácia a prvé spustenie
Prihlásenie do systému
Expand Popis ovládaniaPopis ovládania
Expand Administrácia systémuAdministrácia systému
Expand SystémSystém
Expand Spoločné - číselníkySpoločné - číselníky
Expand ÚčtovníctvoÚčtovníctvo
Expand Skladové hospodárstvoSkladové hospodárstvo
Expand E-shopE-shop
Expand Mzdy a zamestnanciMzdy a zamestnanci
Expand Evidencia majetkuEvidencia majetku
Collapse Riadenie servisuRiadenie servisu
Elall a SQL
Expand Mobilné zariadeniaMobilné zariadenia
Expand eKasaeKasa

Riadenie servisuZákladné princípy

Programové vybavenie je určené pre spracovanie údajov v reálnom čase priamo technikmi, ktorí vykonávajú opravy. Pri tomto spôsobe spracovania sú automaticky upravované statusy opráv (priorita) podľa popisu nižšie. Z hľadiska postupu prác sa dajú práce na oprave rozdeliť na nasledujúce

fázy opravy

  1. príjem opravy do servisu  - vykoná prijímací technik
  2. obhliadka predmetu opravy - zápis požiadaviek na materiál  - uskutoční technik, ktorý bude vykonávať opravu
  3. objednávka, príjem a vyskladenie materiálu na opravu - v závislosti od veľkosti a spôsobu organizácie servisu, typicky vykonáva skladník na základe požiadaviek na materiál od technikov
  4. ukončenie opravy - po vykonaní opravy zapisuje technik, ktorý opravu vykonal
  5. oznámenie opravy zákazníkovi - zabezpečuje poverený pracovník na základe zoznamu, prístupného v zozname živých opráv, alebo ho vytvorí technik ukončujúci opravu, prípadne sa automaticky vygeneruje SMS prostredníctvom GSM brány na mobilný telefón
  6. výdaj zariadenia zákazníkovi - pri osobnom výdaji prijímací technik alebo pri zasielaní poverený pracovník, vystavenie príslušného protokolu zákazníkovi, pri platenej oprave zákazníkom vystavenie pokladničného dokladu prostedníctvom registračnej pokladnice alebo faktúry pre zákazníka

V prípade záručných opráv je poslednou fázou vystavenie mesačnej faktúry za vykonané záručné opravy, prípadne vytvorenie mesačného hlásenia v elektronickom formáte príslušného garanta, prípadne vytlačenie hlásení garantovi.

Pri samotnej práci dochádza vždy k automatickému vyhodnocovaniu stavu zákazky a prepínaniu jej statusu a priority.

Priorita opráv

Predvolený spôsob triedenia živých opráv.  Triedenie podľa priority opráv zabezpečuje správne zozbrazenie ponuky opráv pre spracovanie technikmi. Cieľom priority je zobraziť opravy v smere od hora dole v poradí, v akom sa v danej chvíli majú spracovávať.

Algoritmus tvorby priority

Pre vyhodnotenie priority sa používajú nasledujúce kritériá

  1. stav opravy
  2. typ opravy
  3. v rámci rozpracovanej opravy stav materiálu na oprave (len plná verzia servisu)

Používané základané stavy opravy

  • zavedená - oprava prijatá do servisu, nebola s ňou vykonaná žiadna činnosť
  • rozpracovaná - technik doplnil informácie o potrebnom materiále na opravu, prípadne dopísal IRIS kódy
  • ukončená - oprava bola ukončená technikom, čaká na oznámenie a výdaj zákazníkovi
  • oznámená - bolo uskutočnené oznámenie zákazníkovi o ukončení opravy v prípade, že zákazník si má prísť pre zariadenie osobne
  • vydaná - oprava vypadáva zo zoznamu živých opráv, zákazník si ju prebral alebo bola zákazníkovi odoslaná. Je možné s ňou pracovať už len v zozname všetkých opráv

V rámci uvedených stavov sú opravy ďalej v rámci priority radené podľa typu opravy nasledovne :

  • reklamácia opravy
  • záručná oprava (hradí garant)
  • bežná oprava (pozáručná, hradí zákaznik)
  • objednávka materiálu

Opravy je možné v prehľade opráv (živých i všetkých) jednoducho filtrovať zaškrtávačmi v ľavej časti prehľadového okna.

V rámci rozpracovanej opravy v závislosti od stavu materiálu môžu nastať nasledujúce stavy :

  • bez materiálu - na opravu sa nepoužil žiadny materiál   
  • čakanie na materiál - je potrebné objednať materiál na základe požiadaviek technika alebo materiál bol objednaný (len plná verzia servisu)
  • materiál v sklade - materiál pre opravu sa nachádza v sklade a je možné ho vyskladniť (len plná verzia servisu)
  • materiál vyskladnený - materiál na opravu bol vyskladnený a opravu je možné uskutočniť (len plná verzia servisu)
  • volať zázkazníkovi - vznikne u nezáručnej opravy v prípade, že cena opravy prekročí dohodnutú cenu. V tom prípade je zablokované objednanie materiálu na opravu (len plná verzia servisu)
  • v externom servise - oprava je odoslaná do partnerského servisu