Elall 5.6
Inštalácia a prvé spustenie
Prihlásenie do systému
Expand Popis ovládaniaPopis ovládania
Expand Administrácia systémuAdministrácia systému
Expand SystémSystém
Expand Spoločné - číselníkySpoločné - číselníky
Expand ÚčtovníctvoÚčtovníctvo
Expand Skladové hospodárstvoSkladové hospodárstvo
Expand E-shopE-shop
Expand Mzdy a zamestnanciMzdy a zamestnanci
Expand Evidencia majetkuEvidencia majetku
Collapse Riadenie servisuRiadenie servisu
Elall a SQL
Expand Mobilné zariadeniaMobilné zariadenia
Expand eKasaeKasa

Kategórie zariadení slúžia ku kategorizácii zariadení podľa kategorizácie, dané výrobcami (garantmi). Každý typ zariadenia musí byť zaradený do jednej z kategórií, nadefinovanej v tomto režime. Nie je možný zaradiť typ zariadenia, ak nie vytvorená v číselníku kategórií  vhodná kategória pre tento typ zariadenia. Kategórie zariadení úzko súvisia s hláseniami pre servisné centrály a generovaním servisných paušálov, podľa kategórií zariadení sú oceňované servisné paušály u záručných opráv.  

Po voľbe Pridať alebo Upraviť sa otvorí okno s detailom kategórie podľa obrázku :

Je potrebné zadať :

  • Označenie kategórie - kód kategórie, ktorý musí byť v súlade s označením garanta, pretože sa prenáša do všetkých hlásení garantovi

  • Iné označenie kategórie - slúži len pre hlásenia garantovi - v prípade, že je vyplnené, do hlásenia sa odosiela toto, a nie označenie kategórie

  • Garant -  definícia, u ktorého garanta sa kategória používa - predvoľba je Všetci. Slúži k sprehľadneniu vyplňovania  servisných paušálov u jednotlivých garantov, a takisto pre správnu aktualizáciu garančných kategórií podľa master údajov výrobcu (dôležité hlavne pre rozlíšenie u  PHILIPS DAP a CE)

  • Hlavná kategória - zaradenie do hlavnej skupiny (kategórie) - slúži na rozčlenenie vyúčtovania záručných opráv, zatiaľ sa používa len u PHILIPS

  • Predvolená cena bežnej opravy -  v prípade vyplnenia pri bežnej oprave vyplní pri príjme opravy odhadovanú cenu opravy (tá sa samozrejme môže upraviť)

  • þ    Pri príjme automaticky generovať - odkaz na skladovú položku, ktorá sa automaticky vygeneruje do servisného listu pri príjme zariadenia do opravy. Skúži pre prípad, keď servis spoplatňuje zákazníkovi príjem zariadenia u bežných opráv, alebo v prípade, že sa pri záručných opravách paušál rozpočítava aj do výkonu servisného technika  

  • þ Pri výdaji automaticky generovať - detto ako príjem, platí pre výdaj

  • þ    Povoliť zápis do servisného listu bez zadania výrobného čísla -  prípade zaškrtnutia pri zadaní zariadenia do opravy nie je potrebné zadať výrobné číslo zariadenia - voľba zatiaľ nie je funkčná